020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Västsverige

Facket på sommajobbet 2018 rivstartar!

Facket på sommarjobben 2018 startade 26 juni i Göteborg. Vi har som mål att träffa 10 000 unga i Västsverige under de tre veckor turnén ska pågå och efter de två första dagarna i Göteborg har vi redan träffat över 1800 unga!

Samtalskampanj i startgroparna

Med 19 500 genomförda samtal så är det en bit kvar till målet på 80 000 för Västsverige. Så LO-distriktet i Västsveriges valledare, Robert Andersson, tycker att nu är det hög tid att sätta fart!

Främst unga som får avtalspension i Västsverige

PRESSMEDDELANDE 180605 Främst unga får inbetalningar till Avtalspension SAF-LO i Västsverige (Västra Götalands län och Hallands län), enligt en rapport som LO presenterar idag. Samtidigt visar rapporten att det är högst troligt att många anställda missar att de själva kan välja bland annat förvaltare, pensionsform och återbetalningsskydd.

100 dagar till ödesvalet

Den 1 juni är det 100 dagar kvar till valet. Det uppmärksammar Camilla Sjöberg, som är barnskötare och aktiv i LO-facken i Falköping, i den här artikeln, som också publicerats i Falköpings tidning och Skaraborgs läns tidning.

Vi inom LO har kallat de senaste valen för rysarval. I år kallar vi det för ödesval. Det handlar om mer makt till arbetsgivarna eller mer inflytande till löntagarna. Låter kanske lite väl enkelt men det är dessvärre sant. Löntagarnas framtid ligger i händerna på resultatet vi får om 100 dagar. Klicka på rubriken och läs resten!

Socialdemokraterna levererar till våra medlemmar - mycket bra handlingsplan för en tryggare arbetsmarknad.

Den 30 maj prestenterade Socialdemokraterna sin handlingsplan för en tryggare arbetsmarknad. LO-distriktet i Västsverige välkomnar förslagen och hoppas på en ny boost i den fackliga valrörelsen när kontrasterna i politiken blir större.