Familjedag i Borås Djurpark 3 september

Nu är vår familjedag äntligen tillbaka! Vi välkomnar alla LO-förbundens medlemmar till Borås Djurpark lördag 3 september kl. 10-17 (insläppet stänger 15.00)

Vad kul att ni vill komma med oss till Borås djurpark!

Priset är 60 kr per person, Barn 0-3 år fri entré och villkoret är att en per familj måste vara medlem i ett av LOs medlemsförbund (se nedan). Annars gäller ordinarie pris.

Det går inte att förboka utan parken släpper in efterhand i kösystem. Vi arbetar på en modell för att få till ett smidigt kö- och betalningssystem, mer info kommer.

Vi räknar från erfarenhet med att alla besökare får plats i parken utan problem.

Ni ska kunna visa ett medlemskort från ert förbund eller annat bevis på medlemskap för att få det låga priset.

Vi har fått frågan vad som är en familj och hur många som får komma in per familj. Det är svårt att sätta ett maxantal eftersom familjer ser väldigt olika ut. Men tumregeln är att en familj är föräldrar/partner och hemmaboende barn. Vi kommer att vara generösa men vi uppmanar våra besökare att visa ansvar.

Vi har också fått frågan om vilka fackförbund som ingår i LO. Det är: Byggnads, Elektrikerna, Fastighets, GS-facket, Handels, HRF, IF Metall, Kommunal, Livs, Musikerförbundet, Målarna, Pappers, Seko, Transport.
Så om du eller någon familjemedlem kan visa att ni är medlem i något av dessa 14 förbund kan ni ta del av det låga priset.

Det kommer att finnas aktiviteter och information från LO-facken i Borås, LO-förbund och närstående organisationer i parken under dagen.

Hoppas detta gav svar på era frågor och att vi ses i Borås!

Här är en delningsbild som ni gärna får använda i era sociala medier tillsammans med ovanstående information.

Den här länken går till ett flygblad som ni kan skriva ut (A5)
Den här länken går till en affisch som ni kan skriva ut (A3)

Staffan Lindström