Samverkan för en bättre arbetsmiljö

Fackligt och politiskt Under onsdagen samlades över 140 regionala skyddsombud och arbetsmiljöinspektörer på Viskadalens Folkhögskola. Dagen präglades av gruppdiskussioner där gemensamma mål och visioner ska växa fram.

Arbetsmiljökonferens på Viskadalen med drygt 140 skyddsombud och arbetsmiljöinspektörer. Foto: Felicia Waernqvist

Bygga framtiden tillsammans

Torben Vincentsen (Arbetsmiljöverket) och Christina Järnstedt (LO) hälsade alla välkomna till en dag full av förväntan. Kunskapsutbyte – vad har funkat bra och vad har funkat mindre bra samt hur vi ska utveckla samverkan mellan regionala skyddsombud och arbetsmiljöinspektörer var centrala frågor under dagen.

Verklighetsanpassning

- Samhället förändras och det gäller att vi är på tå och utvecklas vi också. Psykosocial ohälsa ökar dramatiskt, stress och högre krav är några av de påtagliga orosmoln vi måste hantera, säger Christina Järnstedt.

Felicia Waernqvist