Nominera till Årets skyddsombud!

Är skyddsombudet på din arbetsplats engagerad och arbetar målmedvetet för en bättre arbetsmiljö? Då kan du nominera hen till Årets skyddsombud!

Lars Forsstedt

Varje år utser LO-distriktet i Västsverige Årets skyddsombud, en utmärkelse som går till ett eller flera skyddsombud som på ett bra sätt bidrar till en bättre arbetsmiljö och där personalen har det bra på jobbet. Har man dessutom samverkan med arbetsgivaren är det ett extra plus. Årets skyddsombudspris består, förutom ära och uppmärksamhet, av 2000 kr, diplom och blommor. Priset delas ut på LO-distriktets höstmöte den 27 november 2019.

Syftet med Årets skyddsombud är att lyfta fram arbetsmiljöarbetet och låta det arbete och resultat som ligger bakom att bli ett gott exempel och uppmuntra andra arbetsplatser att ta efter.
Juryn består av LO-distriktets arbetsmiljökommitté som sedan överlämnar ett förslag till LO-distriktets verkställande utskott för beslut.
Nomineringarna till årets skyddsombud skall vara LO-distriktet tillhanda senast den 31 oktober 2019 via länken nedan.

Nominering till Årets Skyddsombud 2019

Carin Malmberg