Kommunals medlemsdag på Liseberg

Många kommunalarbetare trotsade Göteborgsvädret för en heldag på Liseberg, på söndagen var hela nöjesparken abonnerad för fackförbundets medlemmar.

Många ville besöka Kommunals dag på Liseberg.
Många ville besöka Kommunals dag på Liseberg. Foto: Sara Håkansson

Kommunals olika yrkesgrupper

De 20.000 biljetter som delats ut gick som smör, medlemsdagen på Liseberg lockade både stora och små besökare. Vid stora scenen fanns flera kommunalare på plats för att svara på frågor, och visa upp förbundets olika yrkesgrupper. LOs röda tält var vältrafikerat, många var nyfikna på de fackliga utbildningarna och ABFs statsvandringar.

Ett fint initiativ

Medlemsdagen blev ett perfekt tillfälle för de som inte hunnit eller haft råd att besöka Liseberg i sommar. Ett bra initiativ av Kommunal, vars hårt arbetande medlemmar kunde unna sig ett söndagssäventyr.

Framtidens kommunalarbetare hade fullt upp

Till alla mindre våghalsiga föräldrars stora glädje, var det inte bara åkattraktionerna som lockade. Räddningstjänsten ställde ut brandbilar och ambulans, och Göteborgs spårvägars gula bil var populär bland barnen.

Sara Håkansson