Dags att nominera till Årets skyddsombud!

Nu är det dags att komma med förslag till  Årets skyddsombud! Skyddsombuden är en av de allra viktigaste kuggarna för en bra arbetsmiljö.

Lars Forststedt

Skyddsombuden vet ofta mer om arbetsmiljöfrågor än arbetsgivaren. Det är ofta skyddsombuden som driver utvecklingen på arbetsplatsen och kommer med idéer om vad som kan göras.

Årets skyddsombudspris består, förutom ära och uppmärksamhet, av 2000 kr, diplom och blommor. Priset delas ut på LO-distriktets höstmöte den 24 november 2017.

Årets skyddsombud är den person som engagerat och målmedvetet skapar en bra arbetsmiljö, där personalen mår bra och känner tillfredsställelse i sitt arbete. Har man dessutom bedrivit samverkan med arbetsgivaren är det ett extra plus. Förbättrad arbetsmiljö kan ha betydelse för lägre sjukfrånvaro, ökad trivsel, färre arbetsskador och ett förebyggande arbete.

Syftet med Årets skyddsombud är att lyfta fram arbetsmiljöarbetet och låta det arbete och resultat som ligger bakom att bli ett gott exempel och uppmuntra andra arbetsplatser att ta efter. Juryn består av LO-distriktets arbetsmiljökommitté som sedan överlämnar ett förslag till LO-distriktets verkställande utskott för beslut.

Så nominerar du

Mejla in följande uppgifter om den nominerade:
Namn
Adress
Telefon till arbete
Mobil
Motivering

Nomineringarna till årets skyddsombud skall vara LO-distriktet tillhanda senast den 16 oktober 2017.

Mejla nomineringen till: martin.karlsson@lo.se.

Carin Malmberg