Årets skyddsombud 2021!

En klippa! Så beskrivs Karin Vedlin, Handels avd 24 - årets skyddsombud 2021.

Linda Johansson, Ikea och Karin Vedlin, Handels avd 24 - Årets skyddsombud 2021

ÅRETS SKYDDSOMBUD 2021

Tilldelas Karin Vedlin Handels avd. 24, Göteborg

Juryns motivering:

Karin har ett gott anseende bland kollegor och hos arbetsgivaren. Sedan starten av IKEAs nybyggnation har Karin varit en viktig del i samverkan för att arbetsmiljön ska bli så bra som möjligt.
Karins insats har haft stor betydande roll i det nya varuhusbygget, en insats som verkligen sticker ut över det vanliga. Hennes sätt att agera har bidragit till ett gott och utvecklande klimat.

Karins långa erfarenhet gör att företaget lyssnar på det hon säger. Arbetsgivarna har stort förtroende för henne och är intresserade av hennes kunskap och erfarenheter, de vill ha hennes medverkan som en trygghet att både få bra idéer och för insikten om att göra rätt. Hon ser också till att de övriga skyddsombuden är delaktiga med sina kunskaper så även de växer vidare i sina uppdrag.

Karins arbetskamrater säger ofta hon är världens bästa arbetskamrat och finns alltid där och ställer upp när någon behöver henne, och hon skapar en god arbetsmiljö i vardagen stort som smått.

Karin är en klippa! En gedigen facklig person med lång erfarenhet. Hon har varit både fackligt och politiskt engagerad länge, och besitter stor kompetens som hon gärna delar med sig av.

Utdelat på höstmöte med LO-distriktet i Västsverige

Christine Marttila, Ordförande