Grattis Dan Gabrielsson

LO-distriktets ordförande Dan Gabrielsson föreslås av Arbetarekommunen och den socialdemokratiska Kommunfullmäktigegruppen i Falköping att bli nytt kommunalråd i Falköping efter bortgångne Conny Johansson (S). Kommunfullmäktige i Falköping behandlar förslaget den 27 november.

Det är bråda dagar för Dan Gabrielsson

- Det är en väldigt dubbel känsla. Utmanande och spännande men också sorgligt, Conny Johansson var en nära vän och det bästa kommunalråd vi har haft, säger Dan Gabrielsson.

Det nya uppdraget innebär också att tiden inte kommer att räcka för Dan Gabrielsson att också vara ordförande i LO-distriktet.

- Om jag blir vald den 27 november kommer LO-distriktets VU ge i uppdrag till valberedningen att till årsmötet 13 april 2018 föreslå en ny ordförande på fyllnadsval. Fram tills årsmötet är jag kvar som ordförande men räknar med att övriga VU-ledamöter får ta lite större roller, säger Dan Gabrielsson

Läs mer om hur Socialdemokraterna i Falköping resonerat här:

Mer information:
Dan Gabrielsson 070-657 31 26