Facket direkt facketdirekt.nu

Kandidatpresentation på helasvaret.se

Nu finns möjlighet för dig som är facklig kandidat för Socialdemokraterna i höstens val att presentera dig på LOs kampanjsida helasvaret.se

Jonas Eriksson, facklig kandidat för Elektrikerna

LO har skapat en kampanjsida för valet 2022 som heter helasvaret.se. En del av sidan består av kandidater med mandat från LOs förbund.

Här vill vi gärna ha med dig som är kandidat med nominering från ditt LO-förbund och vi behöver också en bra bild.

För att göra färdigt din sida behöver tre saker hända.

1. Skicka in en bild på dig själv. Bilden ska helst vara liggande och det blir bäst om ditt ansikte är till lite till höger och om det är en halvbild. Bilden ska helst vara ganska stor så att den kan fylla en dataskärm utan att bli grynig. Jonas Erikssons bild ovan är ett bra exempel på hur en sådan ska se ut. Bilden skickar ni lättas med e-post till Staffan Lindström eller Mia Durys.

2. Svara på vår enkät genom att klicka på den här länken. Det tar några minuter och handlar om vilka frågor du vill driva i valrörelsen. Det här går naturligtvis att ändra efter hand.

3. Vi bekräftar med ditt förbund att du är en facklig kandidat.

När detta är klart publicerar vi din kandidatsida. Sidan vi har skapat har en egen länk för att du till exempel ska kunna dela den på sociala medier.
Länken skickar vi till dig när sidan är klar.

Frågor kring kanditadsidan besvaras av Staffan Lindström