020560056 ring fackets hjälptelefon

Vinna val!

Kurs för dig som är förtroendevald och som ska genomföra politiska samtal i valrörelsen.

Lars Forsstedt

”Vinna val” är en två-dagars utbildning för dig som ska föra politiska samtal i valrörelsen, oavsett om det sker per telefon, på arbetsplatser eller vid fikabord.
Vi står inför flera politiska vägval. Vilken utgång vi får i höstens val spelar roll för hur samhället och arbetslivet kommer att utvecklas. Vi behöver en politik som gör att vanligt folk får det bättre. Samhället ska hålla ihop. Sverige ska vara tryggt att arbeta, leva och åldras i. Alla ska omfattas av tryggheten. Därför behöver vi en politik för full sysselsättning, välfärd, trygghet och jämlikhet.

För att hjälpa dig i de politiska samtalen genomför vi nu denna utbildning. Den kommer ge dig kunskaper både i fackföreningsrörelsens aktuella politiska agenda men också om hur vi kan ha en effektiv politisk kommunikation. Vi kommer blanda både teori och praktik, öva och tillsammans stärka oss i det viktiga arbetet vi har framför oss.

Målgrupp: Förbundens förtroendevalda som ska genomföra politiska samtal i valrörelsen.

Ekonomi: LO ersätter deltagaren med utbildningsarvode. Utbildningsarvodet är 1 336 kr/dag och är skattepliktigt. Övriga kurskostnader finansieras av LO.

Anmälan via e-post till: liza.cailipan@lo.se, ange namn, förbundstillhörighet, kurstillfälle, samt personnummer, namn, hemadress, e-postadress och mobilnummer.

Aktuella kurstillfällen:

Datum Ort Sista anmälningsdag