Tack för en fantastisk valrörelse!

Både LO och Socialdemokraterna krossade sina samtalsmål! Ett stort tack till alla idoga valarbetare som gjorde detta möjligt.

- Årets valrörelse var helt fantastisk, säger Bertil Hallén ordförande för LO i Västsverige.
- Vi hade högt satta mål för LOs samtalskampanj: 500 000 samtal i hela landet varav 80 000 i Västsverige, men det blev ännu fler samtal genomförda och vi fortsatte med kampanjen ända in i kaklet, det har också betydelse, säger Bertil Hallén.

Slutresultatet för LO blev över 130 000 samtal i Västsverige och minst 635 000 i hela landet. Socialdemokraternas samtalskampanj landade på cirka 1 750 000 samtal!

- Nu väntar vi in de sista rösterna innan vi vet om Sverige får en socialdemokratiskt ledd regering eller inte, men det ser ju hyffsat hoppfullt ut, säger Bertil Hallén. Jag hoppas verkligen att att det blir en handlingskraftig regering som kan driva igenom till exempel föräldraveckan och slå vakt om arbetsrätten.

Se filmen om valrörelsen!

Carin Malmberg