1 maj - Trygghet för vanligt folk!

Den första maj demonstrerar vi tillsammans för ett ett samhälle med trygghet för vanligt folk.

För LO betyder Trygghet för vanligt folk bland annat att man har ett jobb att gå till, att man får en rättvis lön, att ens barn får plats på förskolan och att sjukvården fungerar bra. Därför demonstrerar vi på Första maj. Enda sättet att få detta är genom en socialdemokratisk regering så därför tågar vi tillsammans.På Götaplatsen är det Karl-Petter Thorwaldsson som Första maj-talar i år!

Runt om i Västsverige arrangeras Första maj-demonstrationer och andra aktiviteter under dagen. Information från respektive kommun får du från ditt lokala LO-fack. Det arrangeras också ett antal bussar från olika delar av distriktet för att ansluta till första maj firandet i Göteborg. Kontakta ditt lokala LO-fack för mer info om hur det ser ut från din hemkommun.

I Göteborg kommer vinnaren av vår Kampsångs-tävling, Mo Brodén, att framföra det vinnande bidraget på Järntorget.

Järntorget
13.00 Familjefest
15.30 Uppställning på Haga Nygata
16.00 Avmarsch
17.00 ca Tal på Götaplatsen: Amalia Rud Pedersen, ordförande SSU Göteborg Ann-Sofie Hermansson, kommunstyrelsens ordförande  och huvudtalare: Karl-Petter Thorwaldsson, ordförande LO.

Här hittar du LO Västsveriges flygblad till Första maj!
Här hittar du Socialdemokraterna i Göteborgs flygblad till Första maj!

Carin Malmberg