020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Västsverige

Tack för en fantastisk valrörelse!

Både LO och Socialdemokraterna krossade sina samtalsmål! Ett stort tack till alla idoga valarbetare som gjorde detta möjligt.

Tre skäl varför LO inte gillar Sverigedemokraterna

Vi får ofta frågor om varför vi inte gillar Sverigedemokraterna och varför LO stöder Socialdemokraterna. De säger ju att de vill vad vi vill. Ett tryggt Sverige för vanligt folk. Nu tänker vi berätta varför vi inom Arbetarrörelsens fackliga gren i Göteborg vill fortsätta att hålla undan SD från något som helst inflytande över den dagliga politiken. Och varför det är omöjligt att företräda LO om man också företräder SD.

Ett tiopunktsprogram för tryggare arbetsmarknad

Socialdemokraterna vill genomföra ett Tiopunktsprogram för trygga anställningar under nästa mandatperiod. Läs mer om det här.

30 dagar kvar till valet

– Ja det är nu det gäller! Säger Bertil Hallén, LO Västsveriges ordförande. Vi har börjat bra med samtalskampanjer, torgmöten och arbetsplatsbesök men du gäller det att lägga i en högre växel. Innan valdagen den 9 september kommer 500 000 svenskar att få ett politiskt samtal med någon av LOs medlemsförbund.

Familjedag på Borås djurpark!

LO Västsverige bjuder in till en familjedag på Borås djurpark!