020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Västsverige

Organisera eller dö!

Helen Murray är ansvarig för organisering och medlemsrekrytering på LO-distriktet i Västsverige. En allt viktigare fråga då medlemsantalen i våra fackförbund sjunker.

Nästa steg för "Ordning och reda i Västlänken"

LO-distriktet i Västsverige har erhållit statsbidrag för att intensifiera arbetet med projektet "Ordning och reda i Västlänken". Bidraget gäller i första hand 2018 och innebär att LO-distriktet i Västsverige rekryterar Rikard Andersson som projektledare.

Har vi råd att bo här?

Bostadspolitisk rapport: Boendesituationen är i dag problematisk för många grupper. Att flytta för till exempel arbete, relationer eller på grund av nya familjeomständigheter är svårt för många hushåll. Problemen på bostadsmarknaden befäster ojämlika strukturer och minskar människors frihet att leva sina liv som de skulle önska.

Den digitala revolutionen - hot eller möjligheter

Seminarieserien Nya Tider Nya Jobb bjuder in till en kväll om digitaliseringen: Genom historien har mänskligheten upplevt flera revolutioner som alla har gemensamt att de på ett eller annat sätt fundamentalt förändrat våra samhällen. Just nu pågår en ny revolution som kommer att innebära en omfattande samhällsförändring: den digitala revolutionen.

Parterna bildar råd för samverkan i EU-frågor

LO, PTK och Svenskt Näringsliv har tillsammans bildat Arbetsmarknadens EU-råd för att tillvarata parternas gemensamma intressen i arbetsmarknadsfrågor på EU-nivå.